Dåliga vanor / tvångstankar

Vaknade efter 11 timmars sömn och ändå inte utvilad. Kunde lika gärna sovit några timmar till om de inte va för jobbet. Skit dålig ovana! lr de kanske inte räknas som ovana, men iaf. Sen i mitten av högstadiet har jag varit en morgon människa. Hur sent jag än gick o la mej så vaknade jag alltid vid senast nio morgonen därpå. Sen jag tog studenten har det vänt helt. Nu sover ja mest hela tiden. Orsaken är antagligen mina oregelbundna arbetstider. I sommras jobbade jag natt och nu har jag 3 jobb jobb som nästan sträcker sig dygnet runt. Jag är dagisfröken och då jobbar jag allt från  6.30-17.30 upp till 5 dagar i veckan. Som kassörska kan jag jobba alla dagar i veckan mellan 7.45-22.15. Sen är jag coupier upp till 13ggr i månaden också. Då jobbar ja mellan 21-2.30, men då är jag inte hemma innan 3.30-4 om jag jobbat i ex göteborg eller Jönköping.

Jag har även skaffat andra ovanor med jobben.  När jag jobbar nätter så dricker jag alltid redbull. I bröjan gjorde jag bara de om jag jobbat på dagen eller var allmänt trött, men nu gör ja de varje pass. Icke bra med tanke på att jag är uppe i varv när jag ska hem o lägga mej.

På Maxi har jag börjat köpa en pingvinstång varje gång ja ska hem från jobbet. Icke nyttigt. Den hinner även ta slut innan ja kommit hem så mitt undermedvetna har börjat diskutera med mitt socker sug om att börja köpa två stycken istället.
Sen har de portar till lagret med rörelsedetektor. Varje gång jag ska ut så måste jag sträcka ut tungan för att den ska öppnas, sen fnittar jaginombords hela vägen till kassan. men idag så var de en kille som gick ut framför mej så att dörren gick upp utan att jag sträckte ut tungan. Jag blev jätte sur. Tänkte stanna inne på lagret o vänta till dörren åkt igen, men rasten var slut så jag fick gå ut ändå. Jag fick övertala mej själv om att killen framför hade räckt ut tungan så porten öppnas för att jag skulle bli på bra humör igen.
På montisori så märker jag varje gång jag säger "Nej" och "Inte" till barnen. Försöker hela tiden vända och vrida på meningarna så att jag slipper säga så. Har fått för mej att de lyssnar bättre då. tex "Spring inte" vs "Gå ordentligt", "Nej det får du inte" vs "Du kan väl göra detta istället"

Haha, när ja tänker på de har ja ganska många ovanor och tångstankar. Fast de flesta är bara roliga. Som att jag går och diskuterar med mej själv och gör minspel mest hela tiden. Blir väldigt pinsamt när folk får syn på mej när jag gör de. fast skrattar oftast åt de efteråt. Jag snarkar, kollar ytter dörren flera gånger innan jag kan lägga mej, blåser smack-bubblor me tuggumi, kan komma på mej själv med att sjung utan att ha tänkt på de, bädar om sängen om nån annan gjort de på fel sätt, jag har filmer jag kan kollar om och om igen på när ja är på ett visst "humör". tex Dirtydancing när jag är sjuk, Hairspray och the nootbook när jag är bakis och desperate housewifes sesong 1 när jag känner mej ensam.
 
Jag har så mkt konstigheter för mej så jag kan inte räkna upp allt. och om jag skulle göra de så skulle ni säkert tro att ja är störd på riktigt. hihi

Pussen /Jessica


Raggade med mej rullkorgen hem från tvättstugan i tisdagskväll. Lämmnade
tillbaka den idag. Sorligt, men jag kommer snart och hälsar på <3


Kommentarer
Postat av: Bratten

Jag vet redan att du är störd på riktigt!

2008-10-13 @ 09:31:01
URL: http://lisaedelbrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0