Minnen...

Idag har jag sorterat mina minnen. Inte vilka minnen som helst.
Utan minnen från Ayia Napa 18juli-1agusti 2008!

Jag har bilder i en salig blandning från 4 olika personer i en stor mapp. Ingen logisk ordning på dem alls.
Så idag har jag sorterat in dem i mappar för vilken dag de är tagna, och de ska ja säga, de va en utmaning.
Mina bilder och Lisas bilder var daterade så de va lätta att lägga i rätt datum mapp. Sen hade jag lika många till från Tessan och Fredrik som jag tagit från facebook och där fick jag använda hjärnan lite, o då ska ni veta att den använder jag inte mer än nödvändigt... Jag gämförde kläderna på de daterade bilderna o de odaterade och fick in de flesta bilderna i rätt mapp. Sedan var de vissa bilder som inte gick att jämföra så då fick ja gå på mina minnen.

Men då är det såhär... 
1. Jag har ett minne som en guldfisk. Glömmer det mesta på 5 sekunder. Utan bilder eller anteckningar så kommer jag aldrig komma ihåg det jag glömt. om ingen påminner mej eller att jag får en uppenbarelse. Det är tragiskt jag vet...
2. Jag var konstant karatefull varje natt i napa. Så mina minnen från tidpunkter mellan 23-08 är väldigt suddiga, helt svarta eller återberättade av lisa eller annan person. 
3. Det är nästan exakt 2 månader sedan vi kom hem från napa och jag har inte antecknat något under tiden jag var där eller tiden efter. Detta ångrar jag stort. Vi hade så himla roligt i ayia napa och det är värkligen ingenting jag vill glömma.

När jag satt och sorterade bilderna fick jag tillbaka massa minnen som jag glömt.
Som att jag och Lisa andra dagen i napa gick vilse när vi skulle från grabbarna grus till bloue moon bar. Ni som varit i napa vet att ställena ligger bara nåt hus ifrån varann. Fick hjälp av några urinvånare (lr va de nu heter) som skulle ta oss till polisen. 
En annan natt trodde jag på allvar att jag var en hjälte och skulle hjälpa alla i olika situationer.  
Någon dag innan vi skulle åka hem träffade jag på 3 vilda kattungar som jag gjorde tama och övervägde starkt att ta med dem hem till hotelet.
Ett annat knäppt minne är från när jag, Lisa och Frida tidigt en morgon innan vi skulle hem och lägga oss lurade i några killar att vi inte hade nåt hotel utan sov i olika hotels lobbyn. Vi sa att vi inte hade några pengar till hemresa och att vi åt rester som personalen ännu inte hunnit duka undan efter att gästerna lämnat resturangerna.

För att jag inte ska glömma dessa underbara minnen igen så har jag börjat skrivit upp allt jag kommer ihåg från varje dag. Det är inte mkt men det är bättre än ingenting och förhoppningsvis så får ja tillbaka fler minnen allt eftersom.


Hittade en bok på bokrean som handlade om minnet och övningar för att förbättra det. skulle kanske köpa den... 

                                                                                                                                                                            Pussen /Jessica


Nekades köpa alkohol.  Flygvärdinnan:
På Flyget blev vi nekade alkohol redan vid andra påfyllningen.
Flygvärdinnan: "Ni måste bevisa att ni kan behärska er först."




...helt galna kvällar.
En av alla hel galna kvällar...



Ställde upp i limbon.   Om ja vart nykter hade ja vunnit! inte för att ja ångrar nåt :P
Beach Party. Jag och Tessan var med på Limbon.
Jag hade vunnit om jag vart nykter! men ångrar inget...



När vi inte hade nerver till att ligga still underhöll vi strandgästerna med våra konster
Vi underhöll badgästerna på Nissibeach med våra acrobatiska konster.



spenderade vi våra dagar på detta vis.  Notera att jag under soltimmarna vistades under parasol.
Så här spenderade vi de flesta dagarna. Notera att jag under soltimmarna
ägnade min tid under parasol.



tillsammans på hotelet.
Sista middagen tillsammans på hotelet.



Helt klart roligaste dagen på resan.   Jag och lisa åkte båten 2ggr och vi alla vet ju hur de sluta...
Partybåten var det roligaste vi gjorde på resan. där hände allt!
Jag och Lisa åkte den 2ggr samma dag och ni som var där vet hur de slutade för oss...¨



Jag lyckades orsaka översvämning då jag skulle åka kana med badleksaker på hotelrummet. vattnet spred sig i hela koridoren utanför och nerför trappan...
Jag orsakade översvämning på hotelet då jag skulle åka kana med badleksaker på rummet.
Vattnet nådde ut i hela koridoren, ned för trappan o stor del av nerevåningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0