Snälla Holländare

När jag jobbade i Jönköping för några helger sedan berättade två arbetskamrater om farliga incidenter de råkat ut för på jobbet. En av dem hade fått en glasflaska kastad emot sej som precis missat ansiktet. Min andra arbetskollega hade vart när att få ett ordentlig knytnäve slag i ansiktet när en kund kastat sej över bordet, men som tur var hade en vakt varit i närheten och hindrat kunden.

Detta gick jag och oroade mej för på vägen till jobbet igår kväll. Men det visade sej att Holländarna inte var så farliga som jag trodde. Hade 3 Holländska killar vid mitt bord redan från start som var jätte trevliga. Efter en stund kom 2 medelålders gubbar och skulle tycka upp sej mot killarna. Då blev jag både arg och nervös. För om någon hade vart så spydig och uppkäftig mot mej som de va så hade jag inte bara sutit där och sett glad ut. Men Holländarna tog de lugnt och gubbäcklena stack när de tröttnade. Jag tror att anledningen till att några av Feyenoordsupporters bråkade i Borås var för att spydiga svenska skulle se vad de går för. De kan inte vara lätt att ha rykte om sej att vara värst. Jag tipsade killarna om att gå till XoY istället eftersom Brasseriet bara är för gammlingar. Men efter en timme lr nåt så kom de tillbaka. De hade inte fått komma in på XoY då vakterna påstod att de bara var Borås högskoleelever som fick komma in. Bull shit! Så sa de bara hör att de va Holländare! De kan ju inte va lätt att inte bråka när folk är sån emot en...
Så då satt de och spela hos mej resten av kvällen, var lite svårt att förstå dem med deras dåliga engelska, men de gick kanska bra. Fick lära mej ett ord på Holländska som betyde typ fin, snäll, söt, vänskaplig lt nåt. men har glömt av vad de va.

Nu ska jag iväg och jobba igen.

Pussen /Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0