Älgjakt

Min kära älgbror ringde mej tidigare idag och berätta att jag skulle vara vaksam när jag är ute, för älgjakten börjar snart.

Var på vårdcentralen i gryningen och kollade upp min "mystiska prick". Efter det gick jag en promenad med syterbäver som sedan bjöd mej på frukost. Barkbåtar! Skodde om och ringdmärkte mej på vägen hem. Lämnade in 3st ärveringar för några veckor sen som skulle putssas till och vidgas lite så de passa mina feta klövar. Den första är min farmors mormors vigselring fårn år1916. Den var så liten att den inte ens passa på lillklöven. Sen var det mammas vigselring och mormors mammas vigselring som jag fick i student precent av mamma. Åh vad fina de är! Två par skor lämnade jag in hos skomakarn för omklackning. Favorit skor slits så fort. Innan jag travade iväg till jobbet han jag även städa mitt bo oxå. Det var verkligen på tiden.

Nu ska jag gå i ide. ses i morron!

Pussen /Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0