Bakis...

Nu går the notebook för fjärde gången och baksmällan börjar släppa lite smått.

Skulle egentligen jobbat på Tonic igår kväll men fick förfrågan om jag ville vara ledig. Första lediga lördagen sen jag börja jobba för Joker. Självklart tackade jag ja! Så då skulle det slås på stort. Viste att jag skulle upp och jobba nio i dag så bestömmde i förväg hur mkt jag skulle ta med att dricka och att jag inte skulle dricka nåt på krogen. 

Började sex med en cider i duschen. me LOVE drinking in the shower! Gjorde mej iordning och drog till anna åtta där hon, lena och sandra satt o kröka. Hann få i mej två glas vin innan vi tog taxi till Ida och Oskar (drack ett glas vin där). Kom en massa andra killar vars namn jag icke kommer ihåg till Ida sen oxå. Alla som var på förfesten var ursprungligen högstadieelever på Fristadskolan iaf. Lite roligt faktiskt. Lekte bla viskningsleken. Haha sjukt roligt.

Drog ut till XoY där alla tappade bort alla.Lena hade glömt sitt legg hemma så vi fick springa hem o hämta det. tur att hon bor så nära. Jag träffade en bekant inne på XoY som bjöd på lite champange. Ja, jag vet jag skulle inte dricka nåt ute men jag drack bara lite. De mesta spilldes på dansgolvet. Var inte så roligt folk där som jag hoppats på så jag och Ida gick till Swing och kolla läget. Pratade lite med vakterna och bartendrarna och sen flydde vi från alla 90:or som tagit över swing. Över en snabbis till Tonic där de va ännu sämmre drag! Slutade kvällen på Calpino och åt pommes för hela slanten. 

Hemma igen vid två  och för full för att sova. och ändå slutade jag dricka vid tio, bortset från lite champange. Men då vet jag de i fortsättningen att jag inte behöver dricka senare för fyllan håller i sej.
Var en besvikelse att gå ut igår. Trodde att de skulle va jätte kul men lördagar är överskattade. Torsdagar är det som gäller. Kan iof bero på att de e lönehelg nästa helg...

Upp och iväg till jobbet i morse och mådde relativt bra, men fram emot elva började det vända sej i magen. Lyckades precis komma till toaletten innan jag spydde som en kalv. Trodde jag fått magsjuka så berätta för min chef att jag precis spytt och att jag jobbat på montisori i veckan där magsjuka gått ett tag. Så blev jag hemskickad. På vägen hem kom jag på att jag var ute igår och måste vara bakis. SMART! Satte på the notebook som har gått oavbrutet sen dess.

Alltså det känns som jag har prövat allt för att slippa att bli bakis men inget verkar funka på mej. Ibland känns det inte värt att gå ut och ha kul när jag vet hur jävla illa jag mår dagen/dagarna efter. Måste ju finnas nåt som funkar eller?

Ne nu ska ja försöka få i mej nåt o äta. Pizza hade ju inte suttit fel ;)

Pussen /Jessia


Jessica Leker Bartender

Kommentarer
Postat av: Johan - NAKENbloggen

Vilken otroligt orutinerad syster man har. =)

Och det är inte lördagar som är överskattade, det är Borås som är överskattat. =)

Tacka vet jag Sivans. Hårdrockskväll igår. ;-)

2008-10-19 @ 22:06:06
URL: http://blidsberg.blogg.se/
Postat av: Johan - NAKENbloggen

Om du skaffar dej rutin så vet du vad och hur du ska dricka för att inte bli bakis... Alltså är du orutinerad. =)

2008-10-20 @ 14:17:11
URL: http://blidsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0